Udstillinger og ferniseringer

Kunstudstilling 2. juni - 2.august 2024

med fernisering den 2.juni kl. 11.15

i Sthens Kirke ved Anne Lilleager & Lisbeth Henni

Anne Lilleager og Lisbeth Henni mødte hinanden i 1993, hvor de sammen med andre kunstnere startede Vapnagaardgruppen. De har udstillet adskillige steder sammen og hver for sig. Begge har de udstillet i Sthens Kirke flere gange. Igennem disse over 30 år har de udviklet et fantastisk venskab.

Anne maler, illustrerer og skriver bøger. Hun maler akrylmalerier, der giver tilskueren mulighed for fri fantasi. En del malerier er abstrakte landskaber iklædt en historie, andre er naturalistiske, men hun har ikke en bestemt gennemgående stilart.

Lisbeth maler oliemalerier, mest inspireret af hendes mange rejser og oplevelser. Hun har malet malerier inspireret af Grønland, Færøerne, Indien, Himalaya, Italien og Danmark. Temaet i de fleste malerier er kærlighed, mellem mennesker, til naturen og universet.

Udstillingen kan opleves i Sthens Kirkes smukke lokaler.
Alle er velkomne!

Generelt om kirkens kunstudstillinger

Kirkens kunstudvalg arrangerer ca. fire kunstudstillinger årligt i kirkens lokaler. Hver udstilling indledes med en fernisering, hvor der bydes på kaffe og kunstneren fortæller om sit arbejde.

Sthens Sogns Kunstudvalg

Find vej til kirken